Klik Saya

Friday 4 November 2011

~Perlu Ke KAWAN Balik Dgn EX???~

Assalamualaikum...

Hari ini tangan hidy rasa laju jer nak menaip disebabkan otak tengah mencurah-curahkan idea untuk hidy bermonolog sendirian. Ok hidy tipu...hehehe

Hidy rasa most of person yang baca blog hidy ni dah ada pengalaman bercinta kan? Even your love is not happy ending or  maybe end with happy ending story. Biasalah bila dah dewasa ni mula nak explore perasaan untuk disayangi dan menyayangi kan? Hidy pun macam tue juga. Pernah rasa sedih, gembira, teruja dan macam2 bila dalam percintaan ini. Ada pahit dan manis nya. Dan akhirnya, bila dah jadi pahit tue confirm la akan BREAK OFF right? Hidy pun tak terkecuali. Tapi hidy tumpang bahagia if korang still dengan cinta pertama korang...(^_~)

Soalan dalam fikiran hidy yang ingin hidy kongsikan:

BOLEH KE KORANG TERIMA EX KORANG JADI KAWAN KORANG???


Hmmm..Soalan ini pernah ditujukan kat hidy satu ketika dulu. Nak tahu jawapan hidy apa???


NO!

Ok. Mesti korang judge hidy terukkan. But i`ve my own reason why I say NO..

1. Mungkin kita akan memaafkan pasangan kita di atas keputusan yang di ambil. Tapi cuba korang rasa dalam2x hati korang. Korang still akan rasa pedihnya kan setelah korang berdua menyemai kasih sayang bertahun2x. Memaafkan itu mudah tetapi untuk melupakan amat sukar.

2. Korang cukup kuat ke nak hadapi kenyataan yang pasangan korang akan dapat orang yang lebih better daripada korang dan dia sengaja akan show off dekat korang.

3. Persahabatan mungkin akan jadi percintaan but percintaan will never jadi persahabatan balik. (depends on the reason why you guys break off la kan)

4. Why you all still want to be friends with him/her if he/she already left you behind? Ohhh.. Hidy tak pasti apa tujuan nak berkawan balik. Hope korang tak berharap jadi couple balik..

5. Last but not least, hidy suggestkan if korang takut your relationship tiada hala tujuan lagi, make sure you all anggap your lover as your bestfriend. So korang takkan rasa sengsara andainya dia melangkah pergi. Hidy tak mintak yer..Just beware....=)

Kalau you guys yang still dalam emosi putus cinta @ seangkatan dengannya, hidy nasihatkan 


JUST LET IT GO......

Bila korang betul2 lepaskan benda yang memang takkan jadi milik korang, di situlah korang akan bangun balik untuk terus bersemangat menghadapi hari-hari yang mendatang. 

JANGAN SAYANG PASANGAN ANDA LEBIH DARI ANDA SAYANG DIRI ANDA

Korang perlu sayang diri korang lebih sebab korang takkan rasa sakit bila korang ditinggalkan @ disakiti. Melainkan dia betul2 sudah jadi teman hidup anda. 




Lepaskan dia pergi dengan rela hati kerana dia bukan yang terbaik untukMU. Allah lebih mengetahui yang terbaik untukmu.



P/S: Ini hanya pendapat dari hidy mengenai situasi di atas. Andai ada silap dan salah jangan simpan di dalam hati. We have right to speak right??


4 comments:

erleena said...

nanges bace nie

#mood:jiwakacau

Miss Hidy said...

dont be too sad dear...chill out k..pape pun..my advice..LET IT GO..=)

cikpuanNaiz said...

hihi...saya penah gak wat entry sal ex boyfie

Miss Hidy said...

cikpinky: jangan dikenang barang yang lama..hehe..