Klik Saya

Thursday 5 January 2012

~Kita dekat dengan ALLAH, ALLAH pasti akan tolong kita~

Assalamualaikum...

Hye semua...Selamat Malam!!!!.. Macam mana dengan hari ini? Hidy baru je balik dari KL...Agak penat jugalah  kan..tapi nak buat macam mana kerja harus dilakukan...Azam tahun baru..=)

Entry kali ini hidy just nak sharing apa yang hidy rasakan ketika ini. Hidy rasa tenang sangat ketika ini tanpa gangguan daripada sesiapa. Bila hidy mula je rasa sunyi hidy akan ingat pesanan arwah opah..Zikrullah...sebab dengan zikrullah kita akan terhindar daripada memikirkan perkara2 yang tidak sepatutnya kita fikirkan...

Sayu juga hati ini bila gunakan tasbih kesayangan opah..terasa opah pandang je hidy...Mungkin hidy rindukan opah kot. Moga tahun ini hidy akan menjadi hamba yang lebih sempurna di mata Allah...Insyaallah...Hidy percaya, bila kita dekat dengan Allah, Allah pasti dan akan sentiasa tolong kita walaupun kita berada di saat getir. Moga segala urusan hidy dipermudahkan olehNYA..

Tiada siapa yang akan mengubah diri kita kalau kita sendiri tak ingin berubahkan..Ajal maut di tangan tuhan..Bila2 saja ia akan menjemput. Bersedialah sebelum ia datang menjelma. Takut akan mati menjadikan diri kita lebih dekat akan Allah. Nafsu dalam diri yang sebenarnya menjadi pencetus kita semua melakukan perkara2 mungkar.. Kita kena perangi nafsu itu sendiri yang sering bermain di fikiran dan mengajak kita melakukan perkara2 yang mungkar. Misalannya meninggalkan solat yang memang wajib dilakukan. Solat adalah tiang agama. Jika solat kita pun terumbang ambing di mana letaknya iman kita?? Betulkan solat kita dahulu agar iman kita teguh. Solat bila menjadi rutin harian kita, kita akan merasa sayang untuk meninggalkannya. Berubahlah sebelum terlambat. Sebab Allah sentiasa membuka pintu taubatnya untuk kita..Insyaallah...


P/S: renungan untuk diri sendiri juga..

5 comments:

aReLaN said...

hmmm...tapi manusia mudah leka ngan dunia kan.time susah baru nak ingat tuhan.minta jauh la kita sme dari perkara2 dibenci ALLAH.

Miss Hidy said...

Insyaallah...amar makruf nahi mungkar...

♥ sitifarhana ♥ said...

ALLAH tak pnh lupa pd hamba y sntiasa mengingatiny :)

Miss Hidy said...

AcheeQ: betul 2...=)

CikTeddyCorner said...

insyaAllah..mari kita sam2 berubah ke arah yg lebih baik :)