Klik Saya

Saturday 14 July 2012

~Setahun Pemergiannya 140711~

Assalamualaikum..

Salam Sabtu semua..Setahun yang lepas tepat pukul 10.30 pagi, arwah opah hidy telah menghembuskan nafasnya yang terakhir. Sekejap sahaja masa berlalu. Hidy takkan lupa saat itu. Apabila hidy sampai di rumah hidy lihat jasad opah terbaring kaku di atas katil. Wajah opah tenang sangat. Hidy tak dapat nak sembunyikan perasaan hidy. Hidy nangis sekuat-kuatnya..Hidy meraung..Opah tetap pergi meninggalkan hidy. Hidy tak sempat jumpa opah buat kali terakhir. Hidy sedih. Opahlah yang hidy ada untuk menumpang kasih seorang nenek. Opahlah tempat hidy bergurau tatkala hidy kesunyian. Opahlah tempat hidy menyakat tatkala ada seorang atuk datang ke rumah kami. Opah jugalah tempat hidy menayang baju baru yang hidy beli dan opah jugalah tempat hidy bertanya sama ada hidy dah kurus ke belum. Angah rindu saat itu opah..ermmm..

Opah sangat istimewa. Hidy masih ingat, nasi goreng opah yang paling sedap hidy pernah makan. Ia simple tapi air tangan opah memang tidak dapat disangkal. Opah....Angah rindu opah..Moga opah tenang di sana. Angah akan sentiasa doakan opah..Opah..

Kepada korang yang baca coretan ini, hidy pinta, sedekahkanlah al-fatihah buat arwah opah hidy. Moga doa dari korang dapat memberi ketenangan untuk opah di sana.

Al-Fatihah...


3 comments:

aReLaN said...

al-fatihah...jangan lupa doakan arwah sentiasa

Miss Hidy said...

ye lan..senantiasa..

iEdA said...

Al-Fatihah...semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan org beriman..amin...sedih kan bila org yg kita syg dh xda..yg pntg, dorg ttp dlm ingatan kita :)